Selkokieli
Mukautamme puheen ja tekstin selkokielelle
Selkokielestä hyötyvät kaikki, joilla on vaikeuksia lukea tai ymmärtää yleiskieltä. Kuka tahansa arvostaa erityisen selkeää kieltä, kun tietotulva väsyttää tai kuormittava elämäntilanne on vienyt voimat.
Selkokielen sisältö, sanasto ja rakenne ovat yksinkertaisempia kuin yleiskielessä. Selkokieltä on helppo ymmärtää, koska lauseet ovat lyhyitä. Lisäksi selkokielessä ei käytetä esimerkiksi vierasperäisiä sanoja. Alkuperäisen tekstin tai puheen kieli, tyyli ja tunnelma välitetään mahdollisimman tarkasti.
Tuotamme selkokielistä verkkosisältöä. Mukautamme tekstit, äänitallenteet ja videot kirjoitetulle tai puhutulle selkokielelle. Tarjoamme palvelua suomeksi ja ruotsiksi. Teemme myös selkokielistä tekstitystä.
Kysy lisää asiakaspalvelustamme tai jätä tarjouspyyntö
Selkokielisille verkkosivuille voi hakea selkotunnuksen. Selkotunnuksen myöntää kotimainen Selkokeskus. Selkotunnusta haetaan yleensä verkkosivuille ja erilaisiin julkaisuihin.